Wedstrijduitslag van zaterdag 07-09-2024

Maandag, 9 september 2024

Zaterdag, 7 september j.l. was de 8-e viswedstrijd van de zaterdag-competitie 2024. Deze werd gevist aan het N.W. Kanaal, Siesling Hoogwerkers, de Punt. Hierbij het verslag, de wedstrijduitslag en de tussenstand na 8 wedstrijden.

Na een paar weken niet te hebben gevist, voor wat betreft de zaterdag-competitie,  konden de hengels vandaag weer eens in actie komen aan het Noord Willemskanaal, tegenover Siesling Hoogwerkers.
23 Vissers waren op deze dag aanwezig op de parkeerplaats, waar de loting onder prima weersomstandigheden plaats vond.
De deelnemers van vak B namen plaats, direct achter de sluis en de deelnemers van vak A namen plaats richting de Punterbrug.
Bij aanvang was het water redelijk schoon van kroos maar dit werd in de loop van de wedstrijd toch wel een probleem voor enkele vissers die de vis net mooi op de voerplek hadden zitten, en noodgedwongen het over een andere 'boeg' moesten gooien.
Er werd vandaag voornamelijk kleine tot zeer kleine vis gevangen, wat ervoor zorgde dat als je vijftig visjes in het net had, nog geen 1000 gram ter weging kon aanbieden.

Het was T. Winters die de juiste keuze had gemaakt door met de feeder bijna drie en halve kilo vis binnen wist te hengelen en het A-Vak hiermee wist te winnen, terwijl op dit gedeelte van het kanaal meestal de vaste stok de beste keus is.
Het B-vak was voor de leider van de competitie C. Dussel,  die ook op deze zaterdag het vak won met ruim 2 kilo en hierdoor zijn leidende positie nog maar eens verstevigde, en hierdoor met nog 2 wedstrijden te gaan de overwinning bijna niet meer kan ontgaan.

Tussenstand zaterdag competitie 2024