Woensdagavond 2024

Tussenstand

24-04-2024

24 April, de 2-e zomeravond wedstrijd, nou ja 'zomeravond'?, dat was het bepaalt niet. Meteen was er bij aanvang een koude noordenwind aanwezig en werden we 'getrakteerd' op een paar fikse regen/hagelbuien. Later op de avond klaarde het wel iets op.
De verwachting wat de vangsten betrof was ook niet geweldig, maar dat viel in het B-Vak niet tegen.
In het A-Vak (het dichtst bij de Taarlosebrug) waren de vangsten niet om over naar huis te schrijven, daar had G. Rossing genoeg aan 2600 gram om het vak te winnen, gevolgd door nog twee vissers met ruim 1800 gram.

In het B-vak was het ons nieuw wedstrijd commissielid B. Geuzinge die met 6730 gram de dag winnaar werd. Eveneens vorige week toen dit hem ook lukte. Nadat 22 vissers alles net voor het invallen van de duisternis weer in de auto zaten, ging men met de kachel op tien huiswaarts, om zich op te warmen voor de volgende wedstrijd. Deze wedstrijd is bij de zuivering/ inloop Drentse A en is op 30 april aanstaande. We hopen dan eens met hogere temperaturen aan de waterkant te kunnen vissen.

17-04-2024

17 April kwamen de woensdagavond- vissers weer in actie, voor de eerste wedstrijd van dit seizoen, parcours het Havenkanaal.
Dat het vissen weer een beetje in de 'lift' zit, bleek ook op deze woensdagavond. Er meldden zich maar liefst 24 deelnemers aan, dat zijn er al 5 meer dan vorig seizoen. Er werd gevist in twee vakken van 12 personen.
Er werden nieuwe tactieken uitgeprobeerd, zo gooide C. Dussel zijn bril gelijk bij aanvang in het water, in de hoop dat de vis zijn aas dan beter kon zien. Of dit ook 'werkte' is in de onderstaande uitslag te zien.

Vaak word er gezegd als je een 'kop-plek'of 'staart-plek' hebt, ben je in het  voordeel, nou dit was deze avond niet het geval.
Zo ving  A. Geuzinge na enkele wedstrijden op de 'kop-stek' te hebben gezeten, een paar honderd gram. Deze woensdagavond, in het midden van het vak,  ging het hem beter af, door met 3450 gram het B-Vak te winnen terwijl de visser op 'kop' niet verder kwam dan 360 gram.
In het A-vak zat de winnaar, J. Docter, ook niet op 'kop' maar op stek 5, en hengelde zowaar bijna 6 kilo binnen.

De volgende wedstrijd op de woensdag, die oorspronkelijk gepland was aan de Norgervaart, wordt verplaatst naar het N.W.-Kanaal. Samenkomst parkeerplaats L.E.O..
Ook de wedstrijd van 20 april aanstaande wordt verplaatst, de samenkomst is dan ook op parkeerplaats L.E.O. Dit alles in verband met slechte toegangswegen (geef dit zoveel mogelijk door).