1e Club-viswedstrijd 2024

01-06-2024

Op zaterdag 1 juni was de eerste clubwedstrijd van het seizoen 2024, 32 personen hadden zich opgegeven voor deze wedstrijd.
1 deelnemer vond het niet nodig om zich af te melden, hierdoor kwam er een open plaats in het A-Vak.
Er werd gevist vanaf de Vriezerbrug richting het viaduct A28. De wind kwam vanuit het noorden, dit is vaak ongunstig voor wat de vangsten betreft, en dat bleek ook deze wedstrijddag het geval.

In het A-vak werd de meeste vis gevangen met de vaste stok, dit was in het B-Vak wel even anders, want daar waren het de feeder vissers die aan het langste eind trokken en de dikste vissen vingen. Het was R. Rouwkema die strak aan de overkant, tegen de beschoeiing viste, en bijna 7 kilo aan diverse soorten vis binnen hengelde en hiermee dit vak won.
In het A-Vak was het B. Geuzinge die helemaal uitgerust na een week vakantie met de vaste stok op dertien meter ruim 7 kilo ving.
Nadat alles weer was opgeruimd, ging een ieder terug naar Cafe "de Vriezerbrug " voor de prijsuitreiking.
Omdat onze vertrouwde slager "het Vleesgilde" wettelijk ons geen vleespakketten meer mag leveren, moesten we op zoek naar een andere slager. Dit is voor dit jaar slagerij Zielstra uit Vries geworden, hopelijk vallen deze pakketten ook goed in de smaak.

Onze volgende clubwedstrijd is op 28 september a.s. Deze wedstrijd wordt gevist als koppelwedstrijd.
Hopelijk zijn er dan wat minder leden op vakantie, graag allen tot dan.