Wedstrijduitslag van dinsdag 11-06-2024

Zaterdag, 15 juni 2024

Dinsdag, 11 juni j.l. was de 7-e viswedstrijd van de dinsdag-competitie 2024. Deze werd gehouden aan het N.W. Kanaal, Vriezerbrug richting sluis 3 Hierbij het verslag, de wedstrijduitslag en de tussenstand na 7 wedstrijden.

11 Juni werd er gevist vanaf de Vriezerbrug richting de sluis, dit was anders als gepland "tussen sluis 3 en 4", maar met de slechte weersverwachting leek het de uitzetters beter om met zijn allen achter het bos aan de zandweg te gaan vissen, dan dat een ieder vol in de wind moest gaan vissen. Tijdens de loting werden we al gelijk 'getrakteerd' op een pittig buitje met regen, daarna volgden er nog enkele.
Wat de verwachtingen kwa vangsten betrof, na een dag met 50 mm regen waren deze niet erg hoopgevend.
Zelf had ik gekozen voor de feeder, en dat dit na een uur vissen dit wel eens de verkeerde keuze kon zijn, begon ik te merken, want  tot die tijd had ik namelijk nog geen enkele beweging gezien, terwijl de stokvissers wel geregeld een visje visten te verschalken.
Maar toen ineens een klein beetje beweging in de top en ja hoor een mooie brasem werd gehaakt, die ik heel voorzichtig binnen haalde om hem maar niet te verspelen. Daarna volgden er nog 3 stuks, zodat ik met 5360 gram de dag winnaar werd.
In het B-vak was het J. Post die na een tijdje van zijn afwezigheid ivm met mantelzorg, even liet zien dat hij het nog niet verleerd was en met 3430 gram aan voorntjes dit vak uiteindelijk won.

Tussenstand