Wedstrijduitslag van dinsdag 14-05-2024

Woensdag, 15 mei 2024

Dinsdag, 14 mei j.l. was de 5e wedstrijd van de dinsdag-competitie 2024. Deze werd gehouden aan het N.W. Kanaal, aan de Groenedijk. Hierbij het verslag, de wedstrijduitslag en de tussenstand na 5 wedstrijden.

14 Mei kon er gevist worden onder prachtige weeromstandigheden, een hel blauwe lucht en een stalende zon met een straf windje waren de ingrediĆ«nten wat het weer betrof. 26 Vissers konden hier van genieten, aan de Groenedijk, waar 2 vakken waren uitgezet. Nadat het beginsignaal had geklonken werden de ballen lokvoer richting de dobber geworpen, in de hoop dat de vis dan wist waar iets te halen was. Maar na een uurtje was het bij het merendeel al bekend dat dit wel eens een lange middag kon worden, de vis liet het totaal afweten.
In het A-vak was het nog wel even spannend wie er met de winst vandoor ging, maar H. Heins wist net even iets meer te vangen als de nummers twee en drie, en met 1870 gram het vak te winnen.
In het B-vak was het J. Docter die een beetje 'traag' lokvoer had, hij ving op het laatst van de wedstrijd nog een aantal mooie vissen
die hem een totaal gewicht van 5310 gram opleverde, dit was net 800 gram meer als mijn twee zeelten die samen 4600 gram aan gewicht waren en hij zich dan ook de dag-winnaar mocht noemen.

De volgende wedstrijd op de dinsdag is buiten de regio, dan gaan we naar het Aduarderdiep nabij Hoogkerk.
Hopelijk dan net zo'n mooie zonnige dag met wat betere vangsten.

Tussenstand