Wedstrijduitslag van zaterdag 20-04-2024

Maandag, 22 april 2024

Zaterdag, 20 april j.l. was de 3-e viswedstrijd van de zaterdag-competitie 2024. Deze werd gevist aan het N.W.-Kanaal, Oudemolensebrug richting viaduct A28. Hierbij het verslag, de wedstrijduitslag en de tussenstand.

Zaterdag 20 april, alweer de 3e viswedstrijd op de zaterdag van dit seizoen, de locatie moest wederom worden verplaatst, deze keer werd er gevist tussen de Oude Molensebrug en het viaduct. De weersvoorspellingen gaven een buitje aan, alleen het waren geen 'buitjes', maar laten we maar zeggen buien, met  behoorlijke windstoten.
Zelf mocht ik plaats nemen op steknummer 13 wederom een 'kop-stek' in het A-Vak. Na het beginsignaal gevoerd te hebben op 7 en 13 meter eerst een kwartiertje geprobeerd op 7 meter uit de kant, maar dit was geen succes. Dan maar op een afstand van 13 meter, en ja, hier ving ik geregeld een bliekje of een voorn. Nadat het een dik uur had geregend, werd het droog en ook de zon een beetje door de bewolking heen kwam, was het ook afgelopen met de aanbeten. Na vier uur vissen had ik 2870 gram vis in het net, genoeg om hiermee het A-Vak te winnen.
In het B-Vak was er meer actie. Zo wou B. Geuzinge geen vis missen en ging samen terug in het water met een vis die hij net had gevangen. Hij stond snel weer op het droge, dit door hulp van enkele collega vissers. Met deze actie lukte het hem niet om de eerste plaats in de wacht te slepen, deze was voor B. Wolters die met feeder vissend 2930 gram ter weging aanbood.

Nadat een ieder alles weer had opgeruimd ging men naar huis om zich op te warmen voor de volgende wedstrijd.

Tussenstand zaterdag competitie 2024