Wedstrijduitslag van dinsdag 10-09-2024

Woensdag, 11 september 2024

Dinsdag, 10 september j.l. was de 12-e viswedstrijd van de dinsdag-competitie 2024. Hierbij het verslag, de wedstrijduitslag en de tussenstand na 12 wedstrijden.

10 September stond oorspronkelijk een wedstrijd gepland aan het van Starkenborghkanaal ,maar door de slechte vangsten aldaar  van de afgelopen tijd, heeft de wedstrijd commissie besloten om de wedstrijd te verplaatsen naar de Helomavaart, op de vissteigers.
Nu zijn alle veranderingen (al zijn ze nog zo goed bedoeld) niet altijd een verbetering.

Zoals in de uitslagen is te lezen, is het de laatste tijd, wat de vangsten betreft, overal even slecht. Dit was ook nu het geval, er moest heel wat uit de 'kast' gehaald worden om een paar visjes in het net te krijgen. Van de 28 deelnemers waren er maar liefst 9 die dit niet lukte, dat is dus een derde van de deelnemers en kun je wel zeggen dat het ook hier slecht was.
Al zijn de vangsten nog zo slecht aan het einde van de dag komt er altijd wel weer een winnaar uit de bus. Dit is was voor J. Drenthen,   welk met ruim 4 kilo aan het langste eind trok en hiermee het A-Vak won.
In het B-Vak was het W. Emmens die zijn 'kopplek' goed benutte en met bijna 2,5 kg aan gewicht dit vak won.
Deze twee heren namen ook nog eens een kwart van het totaal gevangen gewicht voor hun rekening.
Voor de rest was het een dag om snel te vergeten en huiswaarts te keren, ook het visgerei werd ook nog behoorlijk nat het laatste uurtje na een bui van een uur.

Tussenstand