Wedstrijduitslag van dinsdag 09-04-2024

Zondag, 14 april 2024

Dinsdag, 9 april j.l. was de 3e wedstrijd van de dinsdag-competitie 2024. Deze werd gevist aan het N.W. Kanaal, Vriezerbrug - Sluis 3. Hierbij het verslag, de wedstrijduitslag en de tussenstand na 3 wedstrijden.

Deze wedstrijd, wat oorspronkelijk was gepland aan de Norgervaart, hebben we door een zeer slechte toegangsweg verplaatst naar de Vriezerbrug richting sluis 3. Hiervoor werd gekozen, omdat er behoorlijk wat wind op komst was en we volgens de wedstrijdcommissie, met een draaiende wind naar het zuidwesten, toch nog een beetje beschut zitten.

Nadat enkele vissers hun weggewaaide leefnettas of voeremmer-deksel weer op het droge hadden, kon de wedstrijd beginnen. Door het merendeel van de vissers werd er gekozen om met een hengellengte van rond de 7 meter of korter te gaan vissen, om zo de kans op breuk van de hengel te beperken.
Er werd vanaf het begin door een paar vissers regelmatig een voorntje gevangen, maar voor de meeste vissers was het hard werken om wat vis in het net te krijgen. Zelf zat ik voor de derde keer op 'kop', maar dit is aan mij niet besteed, geloof ik, want al twee van de drie keer heb ik er helemaal niks van 'gebakken, dus volgende keer maar eens in het midden van het parcours proberen. '
De andere 'kop-plek' werd door F. Bruining wel goed benut, want hij won het vak namelijk met 3770 gram.
Het B-Vak werd met ruim een kilo meer gewonnen door R. Brouwer met 4890 gram.

Tussenstand dinsdagmiddag competitie 2024