16-e Wedstrijduitslag Dinsdagmiddag (Senioren) 20-09-2022

Vrijdag, 23 september 2022

De 16-e viswedstrijd van de dinsdagmiddag competitie (senioren) is gehouden op 20 september j.l., hierbij het verslag, de wedstrijduitslag van deze wedstrijd en de tussenstand.

20 September werd er gevist nabij de zuivering, bij de Punt.
Het parcours was uitgezet vanaf de instroom Drentse A richting brug de Punt.
Na een paar dagen met behoorlijk wat regen, was het tijdens de wedstrijd droog weer met een behoorlijke wind uit het noorden.
Nu was het afwachten hoe de vis hierop zou reageren, meestal belooft het niet veel goeds.

In het A-vak was de vis bij het merendeel van de vissers volop aanwezig. Anders was het in het B-vak, daar moest men het met behoorlijk wat minder aanbeten doen. Dit was na de weging ook wel te zien, zo was er gezamenlijk in het A-vak 47 kilo binnen gehaald, terwijl het B-vak niet verder kwam dan 14 kilo aan vis.
Zo kun je zien wat een verschil in de vangsten er kunnen zijn, terwijl je nog geen honderd meter uit elkaar zit.

Het B-vak werd vandaag nipt gewonnen door B. Habing met 2680 gram, op de 'voet' gevolgd door J. Docter met 2540 gram.
In het A-vak was het R. Woudstra die met 5880 gram, met voornamelijk rode Ruisvoorns, de dag-winnaar werd.

Met nog 2 wedstrijden te gaan zit de spanning in de competitie er nog volop in, we hebben namelijk 2 'koplopers' met beiden 33 punten.
Hoe het verder verloopt zien we 4 oktober dan zitten we op de steigers in het havenkanaal.

J.Brink

Tussenstand