13-e Wedstrijduitslag Zaterdagmorgen 24-09-2022

Maandag, 26 september 2022

De 13-e viswedstrijd op de zaterdagmorgen, 24 september j.l. is gehouden aan het Beukerskanaal, Steenwijk/ Giethoorn. Hierbij het verslag, de uitslag van deze wedstrijd met de tussenstand.

Zaterdag, 24 september jl. vertrokken we met 23 vissers richting het Beukerskanaal, nabij Steenwijk .Na een klein uurtje rijden onder droge omstandigheden kwamen we bij het viswater aan.
Gelijk bij het opbouwen werden we getrakteerd op een flinke regenbui, die een dik uur heeft geduurd, daarna viel het verder wel mee, wat de regen betreft.

Ook op deze wedstrijddag was er weer een 'nieuweling' bij, die aan onze wedstrijden wil deelnemen. Deze visser heeft een goede hand van loten, hij mocht namelijk gelijk op de 'kopstek' plaatsnemen. Helaas wat hem niet het verwachte resultaat opleverde en genoegen moest nemen met 240 gram aan vis. Zijn 'buurman' op steknummer twee had meer geluk, want hij kon 3410 gram ter weging aanbieden, net 100 gram te weinig om het A-vak te winnen. Deze  kwam op naam van B. Habing met 3550 gram.

In het B-vak is er iets dikkere vis gevangen als in het A-vak. Daar kwam W. Kaspers op de 'staartstek' net een paar honderd gram te kort om R. Woudstra. met 5100 gram, van de dag overwinning af te houden.

Om 13.00 was het einde wedstrijd en ging een ieder weer richting huis, met de kachel op volle toeren om weer een beetje op te warmen, want echt warm was het niet.

J.Brink

Tussenstand