Zaterdag competitie 2024

Tussenstand zaterdag competitie 2024

20-04-2024

Zaterdag 20 april, alweer de 3e viswedstrijd op de zaterdag van dit seizoen, de locatie moest wederom worden verplaatst, deze keer werd er gevist tussen de Oude Molensebrug en het viaduct. De weersvoorspellingen gaven een buitje aan, alleen het waren geen 'buitjes', maar laten we maar zeggen buien, met  behoorlijke windstoten.
Zelf mocht ik plaats nemen op steknummer 13 wederom een 'kop-stek' in het A-Vak. Na het beginsignaal gevoerd te hebben op 7 en 13 meter eerst een kwartiertje geprobeerd op 7 meter uit de kant, maar dit was geen succes. Dan maar op een afstand van 13 meter, en ja, hier ving ik geregeld een bliekje of een voorn. Nadat het een dik uur had geregend, werd het droog en ook de zon een beetje door de bewolking heen kwam, was het ook afgelopen met de aanbeten. Na vier uur vissen had ik 2870 gram vis in het net, genoeg om hiermee het A-Vak te winnen.
In het B-Vak was er meer actie. Zo wou B. Geuzinge geen vis missen en ging samen terug in het water met een vis die hij net had gevangen. Hij stond snel weer op het droge, dit door hulp van enkele collega vissers. Met deze actie lukte het hem niet om de eerste plaats in de wacht te slepen, deze was voor B. Wolters die met feeder vissend 2930 gram ter weging aanbood.

Nadat een ieder alles weer had opgeruimd ging men naar huis om zich op te warmen voor de volgende wedstrijd.

06-04-2024

Op 6 april vertrokken we met 21 vissers richting de Helomavaart, nabij Munnikeburen, De tweede wedstrijd op de zaterdag van dit jaar. Na een uurtje rijden kwamen we daar aan bij het water. Het beloofde een mooie voorjaarsdag te worden wat het weer betrof, de berichten over de vangsten van afgelopen tijd waren ook niet slecht te noemen, dus begonnen we allemaal vol goede moed aan het opbouwen van onze visuitrusting.
Om 8.15 uur klonk de toeter en kon de 'strijd' beginnen. Nou en het werd voor mij een wedstrijd, na een uur nog geen beet gezien. Maar eens met een collega visser gebeld hoe het bij hem ging ,en die vertelde gelijk dat hij al wel een kilo of 3 aan vis had gevangen.
Na nog een uurtje van alles en nog wat te hebben geprobeerd, kwam bij mij het bericht dat H. Hooiveld zijn tweede net er al te water had gelaten, omdat hij wel 15 kilo aan vis had gevangen...zoals hij zei (nou Herman niet direct overdrijven).
Ook in het andere vak werd er wel redelijk vis gevangen, er waren al een paar vissers die halverwege de wedstrijd al mooi naar de 10 kilo gingen.

In de tweede helft van de wedstrijd kreeg ik zowaar ook nog een paar keer beet en kon zo nog ruim twee en halve kilo aanbieden. Dit was niks in vergelijking met de ruim honderddertig kilo vis die er deze dag in totaal was gevangen....oh ja, H. Hooiveld kwam nog net niet aan de 20 kilo toe, maar werd wel de dagwinnaar met 19400 gram. Dit was wel even wat anders als de vorige wedstrijd toen kwam Herman niet verder als 250 gram.

Maar om het even kort samen te vatten was het voor het merendeel van de vissers een mooie visdag met redelijke tot goede vangsten.

160324

Zaterdag, 16 maart j.l. was de eerste wedstrijd van de zaterdag-competitie 2024. Deze werd gevist op de vissteigers aan het Havenkanaal.

Om 7.15 uur hadden zich 26 hengelaars gemeld op de parkeerplaats nabij v.v. Leo.
Om 8,30 uur vlogen de eerste voerballen en voerkorven door de lucht. Wie voor de vaste stok gekozen had gekozen, had deze zaterdag de juiste keuze gemaakt, het was voornamelijk voorn wat er te vangen was op een enkele brasem of zeelt na.
Dat de vis zich nog in het diepere gedeelte van het kanaal (nog) bevindt bleek al gauw, er werd namelijk op de hogere nummers meer vis gevangen als op de lagere nummers.

K. Beuker was het vissen, na de afgelopen winter, niet verleerd, hij ging vandaag (weer) als dag-winnaar naar huis met 3840 gram in het B-vak.

Het A vak werd gewonnen door R. Woudstra met 3060 gram aan gewicht.