Dinsdag competitie 2024

Tussenstand dinsdagmiddag competitie 2024

09-04-2024

Deze wedstrijd, wat oorspronkelijk was gepland aan de Norgervaart, hebben we door een zeer slechte toegangsweg verplaatst naar de Vriezerbrug richting sluis 3. Hiervoor werd gekozen, omdat er behoorlijk wat wind op komst was en we volgens de wedstrijdcommissie, met een draaiende wind naar het zuidwesten, toch nog een beetje beschut zitten.

Nadat enkele vissers hun weggewaaide leefnettas of voeremmer-deksel weer op het droge hadden, kon de wedstrijd beginnen. Door het merendeel van de vissers werd er gekozen om met een hengellengte van rond de 7 meter of korter te gaan vissen, om zo de kans op breuk van de hengel te beperken.
Er werd vanaf het begin door een paar vissers regelmatig een voorntje gevangen, maar voor de meeste vissers was het hard werken om wat vis in het net te krijgen. Zelf zat ik voor de derde keer op 'kop', maar dit is aan mij niet besteed, geloof ik, want al twee van de drie keer heb ik er helemaal niks van 'gebakken, dus volgende keer maar eens in het midden van het parcours proberen. '
De andere 'kop-plek' werd door F. Bruining wel goed benut, want hij won het vak namelijk met 3770 gram.
Het B-Vak werd met ruim een kilo meer gewonnen door R. Brouwer met 4890 gram.

02-04-2024

2 April naar de vissteigers in Stadskanaal, de 'visprofeten' hadden al voorspeld dat het een moeilijke visserij zou gaan worden. Ook werd er al voorspeld dat je een hoog steigernummer moest loten, om het meeste succes te hebben. Wat er ook nog bij kwam kijken was, dat  zonder te vallen, veilig op de steiger moest zien te komen, deze waren namelijk behoorlijk glad.

Nadat een ieder op de vissteigers zat, klonk het beginsignaal, en werd er door de meerderheid direct of vrij snel een visje gevangen en daarna bleef het bij de meeste deelnemers angstvallig stil. Sommigen hadden helemaal geen beweging in de top of dobber nog gezien, dus werd het toch wel een lange zit voor iedereen.
Dat de voorspellingen uitkwamen, dat je het beste af was bij een hoog steigernummer, bleek wel, want in beide vakken kwam de winnaar met het hoogste nummer.
In het A-vak was het met 50 gram meer als de nummer twee R. Woudstra, die uiteindelijk met 2610 gram aan het 'langste' eind trok.
Een groter verschil zat er in het B-Vak, daar was R. Polling, die in het laatste half uurtje het grote verschil maakte, door nog een paar mooie brasems en een zeelt te haken, en zo de dag-winst naar zich toe trok met 5650 gram, terwijl in dit vak de nummer twee maar tot 2390 gram toe kwam.

Concluderend: het was een dag om gauw te vergeten en vol goede moed ons voorbereiden op de volgende wedstrijd.

19-03-2024

19 Maart j.l. stonden er 27 vissers klaar voor de eerste wedstrijd op de dinsdag.
Er waren enkele nieuwe 'gezichten' bij, die het ook wel eens wilden gaan proberen bij ons. Altijd mooi dat er nieuwe deelnemers bij komen bij onze viswedstrijden.
De weergoden hadden het goed met ons voor, beter als vorig jaar, het was toen koud en nat om deze tijd.
Met een klein briesje wind, dwars over het water en een klein beetje zon was het best goed vertoeven aan de waterkant.
Zelf mocht ik plaats nemen op vissteiger nummer 2, op zich niet verkeerd, al was er zaterdag op de hogere nummers beter gevangen. De ene dag is de andere dag natuurlijk niet, al met al met volle moed aan de wedstrijd begonnen. Na eerst alleen maar visjes van 6 a 7 centimeter te hebben gevangen, haakte ik toch nog een aantal mooie voorns.
Op de hogere nummers (het B-vak) was het vandaag ook hard 'werken' om een beetje gewicht in het leefnet te krijgen. Hier was  H. Hooiveld die als enigste in het B-vak, welke boven de 2 kilo uitkwam en zo dit vak won.
Zelf ving ik nog een mooie zeelt die me de dag winst opleverde met 2330 gram.

De volgende wedstrijd staat gepland op 2 april op de steigers in Stadskanaal.

Allen tot dan.