Dinsdagmiddag Senioren 2018

Tussenstand (na 9 viswedstrijden)

9-e wedstrijd Senioren 2018:   26 juni 2018

Op 26 juni werd de  9-e viswedstrijd gehouden. Er is gevist aan het Havenkanaal.
Met een strakke wind uit het noorden was het weer moeilijk om de vis aan het azen te krijgen.
Na een uurtje begonnen ze bij mij langzaam maar voorzichtig te bijten, maar vangen was er nog niet bij (maden uitgezogen, maar geen vis). Toen maar eens een wat dunnere hoofdlijn geprobeerd, vissen met onderlijntje 6 en haakje 22 kon ik de eerste visjes eindelijk 'strikken'.
Bij de buren, zo ver ik het kon bekijken, was het ook maar 'mondjesmaat' een visje wat er gevangen werd. Na wat casters te hebben gecupt, ving ik mijn eerste kleine brasem. Gevolgd door een paar bliekjes, daarna viel het weer stil. Toen de loodzitting maar eens gaan veranderen, wat ook weer een paar visjes opleverde.
Al met al na drie en half uur vissen leverde dit mij 3150 gram op, genoeg voor de dagwinst.
Misschien was het geluk de veranderingen tijdens de wedstrijd, maar niets doen en afwachten levert meestal ook geen vis op.
Er is aan de waterkant tijdens de wedstrijd altijd wel wat te doen, als ze bijten is het oke en anders eens wat proberen te veranderen dan misschien ??????

8-e wedstrijd Senioren 2018:   19 juni 2018

Na een moeizame start van deze competitie is de vis nu toch echt wel aanwezig in het NW-Kanaal.
Deze wedstrijd koos ik voor de 'vaste stok', omdat mijn inziens dit de beste keus is in dit gedeelte van het NW-Kanaal.
Na het beginsignaal; voerplek gemaakt op 4 meter uit de kant en een voerplek op 13 meter. Ik begon al snel een paar mooie voorns te vangen, maar na een klein half uurtje was het 'over en uit'. Nu maar eens verder uit de kant geprobeerd met de 'lange stok'. Hier was de vis actief, maar wel erg klein van formaat. In tussentijd ving T. Winters een mooie brasem aan de feeder.
Ik was al in de veronderstelling dat ik weer een verkeerde keuze had gemaakt, maar nee,na een tijdje ving hij nog een paling en werd de feeder aan de kant gelegd .
Zelf had ik inmiddels wat casters en pieren gecupt,  hopende dat dit de brasems zou lokken. Helaas was dit niet het geval.
Deze bonusvis kwam wel bij J. Post aan de haak, wat hem vandaag de winst opbracht met een gewicht van 3880 gram.
In het andere vak werd iets minder gevangen, maar met 3350 gram mocht A. Blaauw zich daar vak winnaar noemen.
Met een gemiddelde vangst van ruim 2 kg hadden de meeste deelnemers geen vervelende middag.
Van de vissers die de moed inmiddels een beetje hebben verloren, het is nog altijd zo; na slechte vangsten van de afgelopen weken, probeer het bij de volgende wedstrijd ook eens weer een keer.
Het spreekwoord zegt nog altijd: wie niet waagt wie niet wint.
Tot de volgende keer maar weer.

7- wedstrijd Senioren 5 juni 2018

Onder prachtige weersomstandigheden hebben we vandaag onze zevende dinsdagmiddag viswedstrijd gevist.
Waar vorig jaar op dit parcours de winnaar nog 20 kg had gevangen, konden we nog niet eens met alle deelnemers 20 kg. bij elkaar vangen in deze wedstrijd..
Wat een ieder ook probeerde, de vis was niet aan het azen te krijgen. Het was J. Habing die op de wedstrijddag goede zaken deed door toch regelmatig een visje te vangen, in totaal zo'n dertig stuks.
Met een gewicht van 2000 gram was dit vandaag echter wel een uitschieter, de rest moest het doen met een paar visjes.

Hopen dat het de volgende keer weer wat beter is en een ieder ook een visje kan vangen.
De aanhouder wint zullen we maar zeggen.

6-e wedstrijd Senioren 2018:   22 mei 2018

Met deze wedstrijd gingen we met 22 deelnemers naar het Oranjekanaal.
Over het weer hadden we niks te klagen, met het zonnetje in de rug en een briesje wind van opzij was het heerlijk vertoeven aan het viswater.

Om 1 uur klonk het beginsignaal. Waar normaal voorop (op de lage nummers) wel een visje te vangen is, was dit nu niet het geval. Alleen J. Habing op steknummer 10 ving nog een mooi aantal voorns (wat volgens hem ook wel weer eens een keer tijd werd).
T. Jonker maakte het in de slotfase nog wel even spannend in dit vak door een mooie brasem te vangen, maar dit hield J. Habing niet meer van de overwinning af in vak A.
Anders was het in vak B, daar werd vanaf het begin van de wedstrijd regelmatig een voorn of een bliekje gevangen.

Na 3 uurtjes vissen kon men nog niet zien wie vandaag zou winnen, maar hier was het T. Winters die aan deze onzekerheid een einde maakte door in het laatste half uur nog een mooie zeelt en een brasem te vangen. T. Winters werd zodoende de dagwinnaar met een gewicht van 4170 gram en ziet met vertrouwen alvast uit naar de volgende Senioren-viswedstrijd. Daar ving hij vorig jaar maar liefst 20 kg. We zullen zien hoe dat de volgende keer afloopt.

Tot de volgende wedstrijd maar weer.

5-e wedstrijd Senioren 2018: 8 mei 2018

8 Mei was onze 5e Senioren viswedstrijd. Er is gevist op de steigers aan het Havenkanaal.
De vorige keer op de dinsdag was het nat en koud, nu hadden we op 8 mei het omgekeerde weerbeeld: droog en zeer warm.
Wat niet anders was ten opzichte van de vorige keer waren de matige vangsten. Wel werden er nog een paar flinke brasems gevangen.

In het A vak bleek weer eens hoe belangrijk een 'kopplek' is ,zowel K. Takens als B. Muskee werden daar 1e en 2e.
Anders was het in het B vak, Daar was het namelijk zo, hoe hoger het steknummer des te slechter de vangsten.
K Beuker kwam net 100 gram te kort om de wedstrijd op zijn naam te zetten, die ging naar J Post.

T Winters heeft zijn mobiele telefoon aan de vissen gegeven zodat ze de volgende keer even bellen kan wat ze op het menu willen hebben. Het resultaat zullen we de volgende keer dan wel zien.

4-e wedstrijd Senioren 2018: 1 mei 2018

Onze vierde 55+ wedstrijd is op 1 mei gevist. Door de vele regenval en moddersporen van trekkers moest er uitgeweken worden naar een ander parcours. Er kon namelijk niet geparkeerd op het parcours waar normaal gevist zou worden. Er werd dan ook besloten om een ander parcours te nemen en richting Bovensmilde te gaan.

De uitzetters hadden in de stromende regen 2 vakken tussen de 2e en de 4e brug uitgezet,wat achteraf niet nodig was geweest want er melden zich maar 11 vissers.

Nadat een ieder zijn spulletjes bij de waterkant had, klonk het beginsignaal. Al snel wist Joop Post zijn eerste voorn te vangen maar zoals gewoonlijk 'hardlopers zijn doodlopers'.Met verder nog een paar voorntjes bleef het hierbij voor hem. Voor de anderen was het al niet veel beter. Wat wel beter werd was het weer.

Maar zoals altijd was er vandaag toch weer een winnaar Henk Heins wist met 1260 gr de wedstrijd op zijn naam te schrijven.

3e Wedstrijduitslag Senioren 17 april 2018

Op 17 april was het strijdtoneel aan het NW Kanaal nabij de zuivering (de Punt).

Na de loting ging een ieder naar zijn plek, alleen K. Beuker had moeilijkheden om zijn nummer te vinden. Dit kwam omdat de wedstrijdcommissie een foutje had gemaakt. Maar naar enig overleg werd dit snel opgelost met als gevolg dat er in het A vak 14 vissers zaten en in het B vak 11 vissers. Foutje.....mensenwerk zullen we maar zeggen.

Naar 3 ,5 uur vissen in een heerlijk zonnetje met hier en daar redelijke vangsten was het weer heerlijk vertoeven aan de waterkant..

Met een gewicht van ruim 12 kilo was ik vandaag de man op het hoogte podium. Hopende dat het weer nog een paar dagen zo aanhoud, zaterdag 21 april is weer de volgende wedstrijd.