Koppelwedstrijd 2022

9 Juli j.l. is de jaarlijkse koppel-viswedstrijd gehouden aan het N.W.-Kanaal. Hier bij het wedstrijdverslag en de uitslag van de wedstrijd:

Er hadden zich 36 vissers aangemeld voor de koppel-wedstrijd.
Anders, als voorgaande jaren, werd er nu niet vooraf gelood door de wedstrijdcommissie, maar een ieder trok vandaag zijn eigen steknummer en wist niet wie zijn koppelmaat werd. Er was vooraf een lijst gemaakt met gekoppelde steknummers, zo viste diegene die op kop in het A-vak zat, met iemand die midden in het B-vak zat. Deze lijst was niet openbaar. Zo bleef het de vraag, en spannend tot de prijsuitreiking met wie je viste.

Ja... en dan nu het vissen... nou in het begin werd er wel een visje gevangen en ook wel vis gemist maar over het algemeen waren de vangsten nog niet om over naar huis te schrijven. Wel werd er nog gezellig na gesproken in cafe de Vriezerbrug waar zoals gewoonlijk voor een ieder weer een heerlijke bal gehakt klaarstond aangeboden door de  Hengelvisserijvereniging "Assen".

Nadat de uitslag bekend was gemaakt ging iedereen weer met een leuke vleesprijs huiswaarts.